Ofte stillede spørgsmål
Få svar på ofte stillede spørgsmål om WebReview og vores åbne review-platform
Review Guidelines
Absolut! WebReview tilbyder faktisk værktøjer, der er oprettet specielt til at anmode om anmeldelser fra dine kunder. Bemærk, at vi ikke tillader målretning af kunder, som du mener, vil være mere tilbøjelige til at indsende en positiv anmeldelse. Opfordring af anmeldelser skal ske ved en upartisk prøveudtagning af dine kunder. Hvis WebReview finder, at anmeldelser kun anmodes fra visse kunder i et forsøg på at skævvurdere anmeldelser, kan du miste adgangen til din virksomheds konto.
Virksomheden kan ikke betale for at have anmeldelser fjernet. WebReview har en meget streng politik for kun at fjerne anmeldelser, hvis de overtræder vores Review Guidelines eller anses af vores compliance-team for at være falske. Disse politikker anvendes ens for alle anmeldelser af alle virksomheder på tværs af vores platform.
Nej. Det er ikke tilladt iht. vores betingelser at kontakt en anmelder uden for vores platform med henblik på at tilbyde noget, for at få ændre anmeldelsen. Hvis der er blevet taget hånd om anmelderens klage, kan du spørge dem, om de ville overveje at opdatere deres anmeldelse for at afspejle den hjælp, de modtog. Beslutningen kan dog ikke være afhængig af- eller i bytte med noget for redigering eller fjernelse af en anmeldelse. Enhver overtrædelse af denne politik kan medføre, at din WebReview-virksomhedskonto bliver spærret.
Nej. Virksomheder må ikke tilbyde kuponer, rabatter, gratis prøver eller nogen form for incitament i bytte for en anmeldelse. At tilbyde incitamenter til anmeldelser kan medføre, at der skrives anmeldelser, der ikke afspejler en ærlig, upartisk redegørelse for kundeoplevelsen. Hvis WebReview finder, at incitamenter bliver tilbudt i bytte for anmeldelser, kan du miste adgangen til din virksomheds konto.
Forbrugerne har ret til at dele deres erfaringer for de websteder, de besøger, og vi fjerner ikke virksomhedsfortegnelser fra vores platform. I stedet for at forsøge at fjerne din virksomhed, anbefaler vi at udnytte denne mulighed for at engagere dig med dine fans og kritikere.
- - Interessekonflikter eller anmeldelser skrevet af en medarbejder eller tidligere medarbejder.
- - Personer der ikke har haft personlig erfaring med din virksomhed.
- - Automatiserede indlæg (SPAM)
- - Personlige angreb som hadesprog, snæversynethed og uanstændighed. Hvis en anmeldelse indeholder ansattes navn(e) eller personlige kontaktoplysninger, kan du rapportere anmeldelsen og vi redigerer de følsomme oplysninger fra anmeldelsen.
- - Anmeldelser, hvor indholdet ikke er relevant for forretnings- eller tjenesteoplevelsen.
- - Anmeldelser, der blev plagieret fra en anden kilde. Send venligst et link til, hvor anmeldelsen først blev vist, når du rapporterer af denne grund. Anmeldelser skrevet af den samme kunde på forskellige platforme anses ikke for at være plagierede.
Bemærk venligst, at Webeview ikke mægler tvister, og hvis du mener at en anmeldelse er unøjagtig, kan du sende et offentligt svar via din virksomhedsprofil og/eller sende en privat besked til anmelderen for at fjerne eventuelle misforståelser. Anmeldelser vil ikke blive fjernet på grund af en opfattet uoverensstemmelse med oplysningerne.
Offentlige svar
Helt bestemt! Med en virksomhedsprofil på WebReview, som desuden er gratis, kan du besvare anmeldelser. Offentlige svar på kundernes anmeldelser viser at du lytter til din kunder, og det viser også andre potentielle kunder, at du sætter pris på deres feedback, og at du altid søger at forbedre.
Sørg for at holde dine svar enkle og høflige. Reviewers sætter pris på ærlighed og kan godt lide at vide, hvornår der foretages ændringer baseret på deres feedback.
Brug venligst ikke offentlige svar til personlige angreb, annoncere eller tilbyde incitamenter til at ændre anmeldelse. Det er også forbudt at offentliggøre privatoplysninger om anmelderen (f.eks. Fuldt navn, adresse, telefonnummer, e-mail-adresse osv.)
For at skrive offentlige svar på vegne af dit websted, skal du tilegne din virksomhed til din profil. Det er gratis og nemt - besøg dit website her på WebReview og tryk "Tilknyt virksomhed" i menuen til højre.
Vores egen erfaring samt undersøgelser viser at det er til din fordel at reagere på både positive og negative anmeldelser. At reagere på anmeldelser er en glimrende måde at opbygge goodwill på og lære af nogle af dine mest engagerede kunder. WebReview tilbyder gratis værktøjer til at reagere både offentligt og privat på alle dine reviews.
Den hurtigste måde at forbedre din samlede bedømmelse på er at indsamle så mange reviews som muligt fra dine nuværende kunder. Vi kan ikke afsløre alle detaljer om vores WebScore-algoritme, men vi kan afsløre at nyere reviews har højere vægt end gamle, f.eks. består 30% af din samlede score af anmeldelser indsendt de sidste 30 dage. Derfor er det vigtigt at der kommer nye reviews ind regelmæssigt. WebReview tilbyder en bred vifte af gratis værktøjer til at gøre review-indsamlingen enkel og effektiv, herunder vores automatiske værktøjer til udsendelse af e-mails vedr. anmeldelse til kunder efter køb i webshop.
Du kan ikke behage alle dine kunder hele tiden, uanset hvor godt et job du gør. Negative anmeldelser er en uheldig men helt normal del af enhver forretning.
Selv om det er vigtigt at søge efter mønstre i dine anmeldelser (f.eks. Dit websted er svært at navigere eller at en bestemt kundeservice-medarbejder er uhøflig), bør du ikke lægge for energi i en enkelt anmeldelse. De fleste besøgende søger en konsensus blandt alle de anmeldelser, de læser, snarere end at fokusere på en enkelt anmeldelse, så du bør gøre det samme.
ReviewScore
Den hurtigste måde at forbedre din samlede bedømmelse på er at indsamle så mange reviews som muligt fra dine nuværende kunder. Vi kan ikke afsløre alle detaljer om vores WebScore-algoritme, men vi kan afsløre at nyere reviews har højere vægt end gamle, f.eks. består 30% af din samlede score af anmeldelser indsendt de sidste 30 dage. Derfor er det vigtigt at der kommer nye reviews ind regelmæssigt. WebReview tilbyder en bred vifte af gratis værktøjer til at gøre review-indsamlingen enkel og effektiv, herunder vores automatiske værktøjer til udsendelse af e-mails vedr. anmeldelse til kunder efter køb i webshop.
Integration og API
Vi arbejder lige nu på vores integrationer med webshops samt et åbent API. Mere information kommer senere.
Anmeld et review
Hvis du mener et review ikke overholder vores Review Guidelines, kan du for hvert review på vores platform, finde en knap i bunden der hedder "Anmeld". Her kan du begrunde årsagerne og sende det specifikke review ind til vores compliance-team, som vurderer hver sag indenfor 1-2 arbejdsdage.